Aquesta exposició col·lectiva mostra sis visions al voltant del concepte d’insularitat i del binomi vulnerabilitat-resiliència des de l’experiència vital d’artistes que han crescut en una illa de la Mediterrània.
A través del llenguatge de la fotografia, l’audiovisual i la instal·lació, es presenten treballs que reflexionen sobre el sentit d’afecte i pertinença a un territori; Cristina González (Eivissa) a través de la pràctica de la deriva amb Espacios limítrofes, i Silvia Renda (Sicília), a través de la creació d’un univers de narratives personals i col·lectives amb A tot arreu. Al principi era una illa.
Per altra banda, Elena Aya Bundurakis (Creta-Corfu) explora la potencialitat d’esdevenir una identitat aquosa amb l’obra Aqua Amnii, mentre que Marco Loi (Sardenya) presenta una identitat queer que es metamorfosa adoptant costums ancestrals de la Mediterrània a través de la peça De l’animal que s’imposa.
Finalment, es presenten dues visions de la insularitat contraposades. A El ocio y el orden, de Sergio Monje (Mallorca), el turisme esdevé el centre de tot; mentre que a Llaurar l’Arrel, del col·lectiu ONiON (Menorca), l’arrelament permet resistir a l’acidesa d’aquest model globalitzat.
CASTELLANO
Esta exposición colectiva muestra seis visiones en torno al concepto de insularidad y del binomio vulnerabilidad-resiliencia desde la experiencia vital de artistas que han crecido en una isla del Mediterráneo.
A través del lenguaje de la fotografía, el audiovisual y la instalación, se presentan trabajos que reflexionan sobre el sentido de cariño y pertenencia a un territorio; Cristina González (Ibiza) a través de la práctica de la deriva con Espacios Limítrofes y Silvia Renda (Sicilia) a través de la creación de un universo de narrativas personales y colectivas con A tot arreu. Al principi era una illa.
Por otra parte, Elena Aya Bundurakis (Creta-Corfú) explora la potencialidad de convertirse en una identidad acuosa con la obra Aqua Amnii, mientras que Marco Loi (Cerdeña) presenta una identidad queer que es metamórfica adoptando costumbres ancestrales del Mediterráneo a través de la pieza De l’animal que s’imposa.
Por último, se presentan dos visiones de la insularidad contrapuestas. En El ocio y el orden, de Sergio Monje (Mallorca), el turismo se convierte en el centro de todo; mientras que en Llaurar l’Arrel, del colectivo ONiON (Menorca), el arraigo permite resistir la acidez de este modelo globalizado.
ENGLISH
This collective exhibition shows six visions around the concept of insularity and the vulnerability-resilience binomial from the life experience of artists who have grown up on an island in the Mediterranean.
Through the language of photography, audiovisual and installation, works are presented that reflect on the sense of affection and belonging to a territory; Cristina González (Eivissa) through the practice of drifting with Bordering spaces, and Silvia Renda (Sicily), through the creation of a universe of personal and collective narratives with everywhere At first it was an island.
On the other hand, Elena Aya Bundurakis (Crete-Corfu) explores the potential of becoming a watery identity with the work Aqua Amnii, while Marco Loi (Sardinia) presents an identity queer which metamorphoses by adopting ancestral customs of the Mediterranean through the piece Of the animal that prevails.
Finally, two contrasting visions of insularity are presented. A Leisure and order, by Sergio Monje (Mallorca), tourism becomes the center of everything; while a Plow the Root, of the ONiON collective (Menorca), rootedness makes it possible to resist the acidity of this globalized model.